اينجا اينجا

 

چكش معكوس در تحليل تكنيكال

 

چكش معكوس در تحليل تكنيكال

 

 

كندل چكش و چكش معكوس چيست؟

كندل چكش يكي از الگوهاي كندلي پركاربرد در فرايند تحليل سهم‌هاي بورسي است كه در ادامه شمارو با انواع اين چكش آشنا خواهيم ساخت.

 

خانهمقالاتتحليل تكنيكالكندل چكش و چكش معكوس چيست؟ انواع كندل چكش

كندل چكش و چكش معكوس چيست؟ انواع كندل چكش

معامله‌گران در بازار بورس، همواره تلاش مي‌كنند با استفاده از ابزارهاي متفاوت، جهت روند سهم‌هاي بورسي را در روزهاي آتي، تشخيص دهند. براي اين فرايند ابزارهاي متنوعي وجود دارد. يكي از ابزارهاي مهم و پركاربرد در تحليل سهم‌هاي بورسي، تكنيك «كندل شناسي» است كه در مقاله‌ هاي قبلي به صورت كامل به اين موضوع پرداختيم. در اين مقاله قصد داريم به معرفي «كندل چكش» و «چكش معكوس در تحليل تكنيكال» بپردازيم. براي آشنايي بيشتر با اين تكنيك كاربردي، با ما همراه باشيد.

كندل چكش يكي از الگوهاي كندلي پركاربرد در فرايند تحليل سهم‌هاي بورسي است. اين الگو معمولا به صورت تك كندلي است و هميشه در انتهاي روند نزولي تشكيل مي‌شود. اين كندل نشان‌دهنده ضعف در فروشندگان و ايجاد قدرت در خريداران است. به عبارت ديگر، تشكيل كندل چكش در حالت نزولي سهم، نشانه‌اي از بازگشت روند سهم خواهد بود. نام اين كندل از شكل ظاهري آن برگرفته شده است. كندل چكش داراي يك بدنه كوچك در قسمت بالا و يك سايه بلند در زير بدنه است. سايه پاييني حداقل بايد دو برابر بدنه چكش ارتفاع داشته باشد. يكي از نكات مهم در بررسي كندل چكش، تشخيص اندازه بدنه نسبت به سايه و محل تشكيل سايه است.

محل قرارگيري كندل چكش در نمودار سهام

سايه كندل چكش در نمودار سهام به صورت كلي نشان دهنده تقابل ميان خريداران و فروشندگان سهم است، هر چه قدر ارتفاع سايه تشكيل شده بلندتر باشد، به معني حجم زياد معاملات در آن سهام است. به اين نكته توجه داشته باشيد كه اگر ارتفاع سايه تشكيل شده در زير بدنه بيشتر باشد، يعني فروشندگان در تلاش هستند تا قيمت سهم را كاهش دهند و در طرف مقابل خريداران با خريد سهام، قيمت آن را افزايش مي‌دهند تا تلاش فروشندگان را در بازار خنثي كنند. كندل چكش به زبان ساده، نشان دهنده اتمام روند نزولي در سهام مورد نظر است.

نكته: كندل چكش به تنهايي سيگنال خريد و فروش محسوب نمي‌شود و بايد اين كندل در موقعيت خود ارزيابي كرد. معامله‌گر با مشاهده كندل چكش در نمودار يك سهم، بايد بررسي كند كه آيا در اين روند نزولي احتمال حمايت وجود دارد يا خير؟ همچنين براي كسب نتيجه بهتر از مشاهده كندل چكش، مي‌توانيد از ساير ابزارهاي تاييد كننده براي اعتبار تشخيص خود استفاده كنيد. 

انواع كندل چكش

كندل چكش بر اساس رنگ بدنه يا به عبارت ديگر، بر اساس صعودي يا نزولي بودن، به دو نوع مختلف تقسيم‌بندي مي‌شود.

كندل چكش نزولي: اين كندل نشان‌دهنده آن است كه با وجود ضعف در عملكرد فروشندگان، آن‌ها موفق شده‌اند كه قيمت پاياني سهم را به كمتر از قيمت باز شدن كندل برسانند.كندل چكش صعودي: در اين كندل، خريداران قدرت بيشتري نسبت به فروشندگان در روند نزولي سهم دارند. سايه بلندي كه در اين حالت در زير بدنه تشكيل مي‌شود به اين معني است كه خريداران توانسته‌اند قدرت فروش را به راحتي خنثي كنند. علاوه بر اين، آن‌ها توانسته‌اند قيمت بسته شدن كندل را به بالاتر از قيمت باز شدن آن برسانند.نكته: زماني كه در روند نزولي سهم كندل چكش سايه بلندتري داشته باشد، به معناي شروع ضعف فروشندگان در روند پايين آوردن قيمت خواهد بود. معامله‌گران در اين وضعيت با بررسي بيشتر نسبت به وجود نشانه‌هايي از حمايت در سهم، مي‌توانند وارد سهم شوند و سود خوبي را به دست بياورند.

تحليل سهم با كندل چكش و اسيلاتورها

همان‌طور كه در بخش‌هاي قبلي اشاره كرديم، كندل چكش به تنهايي نشان‌دهنده سيگنال خريد و فروش در بازار نيست. براي كسب اطمينان بيشتر، مي‌توانيد از ساير ابزارهاي تحليلي مثل اسيلاتورها استفاده كنيد. الگوي چكش يكي از الگوهاي معتبر و پركاربرد است كه معامله‌گران زيادي از آن بهره‌مند مي‌شوند. تحليل‌گران معمولا در كنار استراتژي معاملاتي خود، هميشه به اين الگو در روند معاملات سهم، دقت مي‌كنند. مطابق با تصوير زير، تركيب دو عامل كندل چكش و اسيلاتور، تاييد خوبي براي ورود به سهم مورد نظر است.

 

 

 


موضوعات مرتبط: سرمايه گذاري

برچسب‌ها: چكش معكوس در تحليل تكنيكال، دلفين وست، رمز ارز، فاركس،


۱۵ تير ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۱:۴۴ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی