اينجا اينجا

ديجي پت

 

ديجي پت 

 

گربه‌هاي زيبا و دوست‌داشتني، به غير از غذاي اصلي خود، به غذاهاي تشويقي هم نياز دارند. گاهي اين حيوانات خانگي، آنقدر به والدين خود نزديك مي‌شوند كه هر درخواست آن‌ها توسط والدين پذيرفته مي‌شود. اما صاحبان گربه‌ها، بايد در برابر جذابيت‌هاي بيش از حد اين حيوان مقاومت كرده و در برآوردن نيازهاي آن‌ها زياده‌رويي نكنند. يكي از اصلي‌ترين درخواست گربه‌ها از صاحبانشان كه آن را با تمام رفتارهاي بازيگوشانه خود نشان مي‌دهند، درخواست گرفتن تشويقي است. با اين حساب، به نظر مي‌رسد كه خريد تشويقي گربه به همراه خريد غذاي گربه رويال كنين از ديجي پت، گزينه‌ ايده‌آلي براي اين حيوانات باشد.

چرا بايد به گربه‌ ها تشويقي بدهيم؟

خوراكي تشويقي براي گربه يا «Cat Treats»  در ديجي پت تكه‌هاي كوچك خوراكي هستند كه جذابيت بسياري براي گربه‌ها دارند. اين مواد خوراكي به شيوه‌اي تهيه مي‌شوند كه همه گربه‌ها عاشق آن‌ها هستند. دليل اصلي محبوبيت تشويقي گربه، طعم، بو و اشكال متنوع آن‌ها است. بيشتر انواع تشويقي‌ گربه كه در بازار ارائه مي‌شود به شكل اسنك‌ هستند. البته انواع مدل‌هاي خميري، كرانچي و گوشت طبيعي خشك شده نيز از جمله ديگر تشويقي‌هايي هستند كه گربه‌ها آن‌ها را بسيار دوست دارند. اگرچه تشويقي‌ها كاربردهاي فراواني دارند، اما اولين و مهم‌ترين دليل استفاده از اين مواد در كنار غذاي اصلي حيوانات خانگي، تربيت صحيح آن‌ها است. به كمك تشويقي مي‌توان، روند ترتبيت گربه‌هاي بازيگوش را با راحتي بيشتري به انجام رساند. به طوري كه پس از هر كار درستي كه گربه انجام داد، بايد بلافاصله به آن تشويقي بدهيم. آ‌نگاه گربه درك مي‌كند كه پس از انجام كارهاي صحيحي كه مورد توجه والدينش است، مي‌تواند خوراك موردعلاقه خود را دريافت كند!

تشويقي‌ها، در واقع پاداش‌هاي گربه‌ها هستند. براي مثال، وقتي گربه‌اي به‌جاي چنگ زدن، ناخن كشيدن و پاره كردن مبلمان و پرده‌هاي خانه، حس غريزي خود را روي اسكرچر خالي مي‌كند، لايق دريافت پاداش است. همچنين زماني كه گربه براي استراحت به محل مخصوص خود رفته يا با بازيگوشي، وسايل خانه را به هم نمي‌ريزد، به تشويقي نياز خواهد داشت.

مزاياي غذاي تشويقي گربه چيست؟

مزاياي تشويقي‌ها تنها منحصر به تربيت و تشويق گربه‌ها نيست. قطعاً اين خوراكي‌هاي محبوب كه در سطح گسترده‌اي توليد و ارائه مي‌شوند، كاربردها و مزاياي بسيار بيشتري دارند. تشويقي گربه در كنار اهميت فراواني كه در تربيت گربه‌ها و بچه گربه‌ها دارد، مزاياي ديگري نيز دارد كه به قرار زير هستند:

سلامت دهان و دندان گربه

برخي از تشويقي‌ها به صورت جويدني توليد مي‌شوند و در صورت مصرف، ضمن خوشحال كردن گربه، دندان‌هاي اين حيوان را تميز كرده و موجب جرم‌گيري دندان آن‌ها مي‌شوند. پس يكي ديگر از مزاياي مهم تشويقي‌ها، كمك به سلامت دهان و دندان گربه‌هاي خانگي است.

تأمين ويتامين و مواد مغذي ضروري گربه ‌ها

گاهي اگر گربه‌ها به كمبود يك ويتامين يا ماده معدني و مغذي خاص دچار باشند، با دادن انواعي از تشويقي گربه كه آن مواد را در خود دارند، مي‌توان كمبود آن ماده را براي آن‌ها جبران كرد. در چنين مواقعي، بايد نوعي از تشويقي را انتخاب كنيم كه حتماً با مواد موردنياز گربه غني شده باشند.

 

ايجاد رابطه عميق بين والدين و گربه ‌ها

دادن تشويقي به گربه، باعث تحكيم روابط عاطفي بين والدين و گربه‌ها مي‌شود. تقويت اين رابطه براي لذت بردن از حضور حيوانات خانگي ضروري است.

كاهش استرس در گربه ‌ها

تشويقي گربه باعث كاهش اضطراب، استرس و ترس در گربه‌ها مي‌شود. همان‌طور كه بچه‌ها با اسباب‌بازي‌ها و خوراكي‌هاي موردعلاقه خود، تا حدي زيادي از استرس رها مي‌شوند، گربه‌ها نيز به كمك تشويقي‌ها از استرس رها خواهند شد.

جايزه در هنگام بازي

وقتي با گربه‌تان بازي مي‌كنيد، مي‌توانيد تشويقي را به عنوان جايزه به آن دهيد. در اين صورت گربه بسيار ذوق مي‌كند و با هيجان بيشتري بازي را ادامه مي‌دهد. اين در حالي است كه اگر جايزه و تشويقي در كار نباشد، گربه به زودي از بازي كردن خسته مي‌شود.

چه زماني بايد به گربه‌ها تشويقي بدهيم؟

تشويقي بيشتر به عنوان ميان‌وعده به حيوانات خانگي داده مي‌شوند. شما بايد زماني به گربه خود ميان وعده بدهيد كه از ساعت آخرين تغذيه گربه‌تان گذشته و چند ساعتي هم با تغذيه بعدي آن فاصله وجود داشته باشد. بر همين اساس:

گربه آنقدر گرسنه نيست كه حواسش به نكات تربيتي تشويقي نباشد! گربه آنقدر سير نيست كه نسبت به تشويقي از خود علاقه نشان ندهد!

بنابراين بايد هميشه زماني را براي تشويقي دادن به گربه‌تان در نظر بگيريد كه موارد فوق در آن لحاظ شده باشد. اگر گربه شما در هر صورت نسبت به تشويقي از خود علاقه نشان نداد، بايد تشويقي ديگري را براي آن در نظر بگيريد. اگر باز هم به هيچ نوع تشويقي علاقه نشان نداد، آنگاه بايد در مورد رفتار آن نگران بوده و موضوع را با دامپزشك در ميان بگذاريد. با توجه به اينكه همه‌ي گربه‌ها عاشق تشويقي هستند، بي‌ميلي گربه نسبت به اين مواد خوراكي، حقيقتاً نگران كننده است و والدين بايد آن را با دامپزشك مطرح كنند.

 


موضوعات مرتبط: حيوانات خانگي

برچسب‌ها: دلفين وست، ديجي پت، پت شاپ، درباره پت شاپ، آشنايي با پت شاپ،


۱۴ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۷:۰۱ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی