اينجا اينجا

تعمير موتور خودرو

مشكلات موتور هرگز خوشايند نيست، به خصوص اگر به شما گفته شود كه موتور خودروي شا سوخته است. اين مورد مي تواند تعدادي از مسائل مختلف را نشان دهد، اما معمولاً به اين معني است كه يك خرابي بزرگ در موتور رخ داده است كه به تعويض كامل يا بازسازي نياز دارد.تعمير موتور خودرو با توجه به نقشي كه موتور در سلامت و كارايي خودرو دارد امري كاملا تخصصي است و بايد توسط افراد متخصص و اهل فن انجام شود.

 

تعمير تخصصي موتور خودرو

تعويض منظم روغن بخش مهمي از كاركرد هر خودرو در بهترين حالت آن است. روغن موتور كمك مي كند تا قطعات موتور به خوبي روغن كاري شوند تا به درستي كار كنند و بيش از حد گرم نشوند. به همين دليل است كه در طول حرفه تعمير خودرو، به مشتريان يادآوري مي شود تا در زمان هاي مقرر و منظم روغن خودرو را بررسي و چك كنند.

با گذشت زمان، روغن موتور مي تواند كربنه شده و به صورت لجن سياه يا رسوبات كربن در داخل موتور انباشته شود. اين لجن مي تواند روي سوپاپ ها جمع شود و ذرات فلزي و ساير آلاينده ها مي توانند باعث ساييدگي و پارگي موتور شوند. سطح روغن نيز مي تواند به مرور زمان كاهش يابد زيرا مقداري روغن توسط موتور مي سوزد. سطح پايين روغن در صورت كنترل نشدن مي تواند باعث آسيب دائمي به موتور شود، كه يكي ديگر از دلايل مهم بررسي منظم روغن براي تعمير و نگهداري موتور است.تعويض منظم روغن به موتورهاي خودرو كمك مي كند تا براي مدت طولاني بدون مشكل كار كنند.

خنك كننده موتور از گرم شدن بيش از حد موتور جلوگيري مي كند. متأسفانه، ممكن است نشتي رخ دهد و سطح مايع خنك كننده بسيار پايين بيايد. هنگامي كه اين اتفاق مي افتد، مشتريان آينده شما ممكن است متوجه شوند كه موتور آنها بيش از حد معمول گرم مي شود، كه مي تواند باعث آسيب دائمي به موتور و خودرو شود.

به همين دليل است كه به مشتريان يادآوري مي شود كه به طور منظم مايع خنك كننده موتور خود را بررسي كنند. علاوه بر اين، مطمئن شويد كه به آنها هشدار داده ايد كه در زماني كه موتور هنوز داغ است، سطح مايع خنك كننده را بررسي نكنند. در غير اين صورت، خطر پاشيده شدن توسط مايع خنك كننده داغ يا آسيب رساندن به بلوك موتور با افزودن مايع خنك كننده سرد وجود دارد.

بنزين حاوي رسوبات مختلفي است كه در ته مخزن بنزين شما جمع مي شود. بعد از اينكه براي مدت طولاني از ماشين استفاده كرديد، تجمع آن بسيار زياد خواهد بود. بنابراين اگر با بنزين كم رانندگي مي كنيد، رسوبات ممكن است به پمپ بنزين نيز كشيده شوند.مقداري رسوب مي تواند از فيلترها عبور كند و به موتور آسيب برساند يا سايش و پارگي را افزايش دهد. هميشه باك بنزين خود را تا سطح بالاتري پر كنيد تا از موتور خود محافظت كنيد.

 

تعمير موتور خودرو بسته به نوع و ميزان آسيب وارد شده به خودرو متفاوت است و بايد توسط افراد متخصص انجام شود ما براي رفاه حال شما عزيزان تيمي متخصص و حرفه اي را در تهران پلاس گردهم آورده ايم.

 

تعمير موتور خودرو نيازمند تخصص مي باشد و به گونه اي بايد تعمير خودروها به مراكز حرفه اي سپرده شود تا افراد حرفه اي و متخصص اين كار را انجام دهند.

داشتن شناخت كافي در رابطه با اجزاي موتور خودرو بسيار حائز اهميت است و مي تواند باعث شود تا خيلي سريع مشكل موجود در موتور تشخيص داده شود، به همين دليل هميشه سعي كنيد بحث تعمير خودرو را به شركت ها و مراكز معتبري مانند تهران پلاس بسپاريد در اين حالت تمام مشكلاتي كه وجود دارد به وسيله تعميركاران حرفه اي و با تجربه رفع مي گردد.

بدين ترتيب ميتوانيد با حداقل هزينه تمام مشكلاتي كه در موتور خودرو وجود دارد را برطرف كنيد

چه مواردي باعث بروز خرابي در موتور خودرو مي شود؟

عدم توجه به برخي از موارد ساده مي‌تواند باعث شود تا مشكلات جدي در موتور خودرو به وجود بيايد و با توجه به اينكه تعمير و يا تعويض موتور خودرو بسيار پرهزينه مي باشد به همين دليل بايد رانندگان به مواردي كه در ادامه مطالب بيان شده است دقت نمايند تا از بروز مشكل جلوگيري شود.

عدم تعويض روغن موتور

عدم تعويض به موقع روغن موتور يكي از موارد مهمي است كه باعث مي‌شود تا به مرور زمان مشكلاتي در موتور خودرو به وجود بيايد.

همچنين لازم به ذكر است كه بايد در نوع روغن انتخابي دقت نماييد چون روغن هايي كه در بازار موجود است كيفيت متفاوتي دارند و اگر از روغن باكيفيت استفاده كنيد در اين حالت احتمال بروز مشكل به حداقل مي‌رسد.

عدم توجه به نشتي روغن

يكي ديگر از مواردي كه مي تواند باعث شود تا به مرور زمان مشكلاتي در موتور خودرو به وجود بيايد و نياز به تعمير داشته باشد عدم دقت به نشتي روغن مي باشد.

مخصوصاً اگر نشتي زياد باشد در اين حالت ساير قطعات خودرو به گونه اي به دليل عدم وجود روغن كافي دچار فرسايش مي‌شوند كه اين مورد هم مي تواند باعث خراب شدن زودهنگام موتور گردد.

عدم توجه به روشن نشدن چراغ هشدار روغن

چراغ هشدار روغن از وجود مشكل اطلاع مي‌دهد و اگر چراغ هشدار خراب باشد در اين حالت نميتوانيد از وجود روغن كافي در موتور اطلاع داشته باشيد كه اين مورد هم باعث مي گردد تا بحث رسيدگي به روغن موتور به موقع انجام نگردد كه در نتيجه باعث بروز آسيب به موتور خودرو مي شود.

عدم توجه به سيستم خنك كننده خودرو

بعد از پيمودن ۴۸ هزار كيلومتر مسافت بايد مايع خنك كننده موتور تعويض گردد كه در واقع پيمودن اين مسافت به ميزان استفاده شما از خودرو دارد

در واقع مي‌توان گفت كه عدم تعويض به موقع مايع خنك كننده باعث مي گردد تا عمر قطعات داخلي كاهش پيدا كند چون گرم شدن بيش از اندازه موتور يكي از موارد مهمي است كه نشان دهنده كم شدن مايع خنك كننده در خودرو مي باشد، اين مورد نيز مي‌تواند باعث بروز مشكل در موتور گردد.

در واقع اگر كمبود مايع خنك كننده به موقع تشخيص داده  شود در اين حالت مي‌توان در سريعترين زمان ممكن مشكل را رفع كرد.

نفوذ آب به داخل موتور

يكي ديگر از موارد مهمي كه مي‌تواند باعث شود تا موتورخودرو آسيب ببيند و نياز به تعمير داشته باشد، نفوذ بيش از اندازه آب به داخل موتور ميباشد كه مخصوصاً اين مورد بيشتر در محل‌هاي طوفاني و يا محل‌هايي كه بيشتر دچار سيل مي شود مشاهده مي گردد.

در واقع نفوذ آب به داخل خودرو باعث ميگردد تا شمع هاي موتور آسيب ببيند اين مورد هم باعث مي گردد تا نياز به تعمير و بررسي موتور باشد كه بايد اين مورد به وسيله افراد حرفه‌اي انجام گردد.

كدام بخش ها در موتور خودرو بايد بررسي شود؟

برخي از قسمت هايي كه در موتور بسيار حساس و مهم هستند و به گونه اي بايد بررسي شوند مي توان به:

  • آب رادياتور
  • روغن موتور
  • آب باطري
  • ضد يخ
  • روغن موتور
  • صداي سوپاپ
  • بلبرينگ ها
  • زنجيرها
  • ياتاق
  • سيلندر
  • پيستون ها
  • رينگ

و… اشاره كرد.

 

بخش هاي مهم موتور خودرو

ميل لنگ ها مهمترين بخش موتورخودرو هستند كه وظيفه حركت پيستون را به صورت دوراني به عهده دارند

كه اگر خرابي در ميل لنگ به وجود بيايد در اين حالت با بروز صداي تق تق هنگامي كه به پدال گاز فشار مي‌آوريد مشاهده مي گردد كه در حالت عوامانه به آن ياتاق زدن نيز گفته مي‌شود.

از علائم ديگر خراب شدن ميل لنگ مي توان به روشن نشدن موتور اشاره كرد در واقع به هيچ عنوان امكان روشن شدن آن وجود ندارد

كه علت اصلي خراب شدن ميل لنگ نرسيدن روغن به آن است به همين دليل است كه بررسي بموقع ميزان روغن موتور بسيار مهم است و مي‌تواند باعث جلوگيري از بروز خرابي‌ها و مشكلات زيادي شود.

بخش مهم ديگر در موتور يا تا قان مي باشد كه بين ميل لنگ و سيلندر قرار گرفته است و نقش اصلي اين بخش كاهش دادن ميزان اصطكاك بين ميل لنگ شاتون و جلوگيري از ساييدگي مي باشد.

همچنين وظيفه كاهش دادن ميزان ساييدگي و خوردگي بين ميل لنگ و سيلندر را دارد.

كه از نشانه هاي خراب شدن اين قطعه مي توان به صداي غير عادي مانند صداي تق تق اشاره كرده كه علت خرابي هم نرسيدن روغن به موتور مي باشد.

شاتون از بخش هاي مهم ديگر موتور خودرو مي باشد كه به پيستون و ميل لنگ متصل است

از نشانه هاي خراب شدن شاتون مي توان به از كار افتادن موتور اشاره كرد

و در واقع مي‌توان از علت‌هاي اصلي خرابي شاتون به مواردي مانند اعمال فشار زياد به موتور، عدم وجود روغن و همچنين بي‌كيفيت بودن آلياژ شاتون و يا قطعات ديگر اشاره كرد.

اشتباهات رايج مصرف كنندگان خودرو

زماني كه شما روغن خودرو را دير تعويض مي كنيد و همين مورد باعث لجن گرفتن و لخته شدن روغن مي شود، مثل سابق عمل نخواهد كرد و دچار مشكلات زيادي در اين خصوص خواهد شد. ساچمه هاي فنر آن دچار شكستگي خواهد شد و در نهايت خودروي شما دچار ياتاقان زدن خواهد شد. يكي از راه هاي مهمي كه باعث مي شود تا خودروي شما دچار اين مشكلات نشود و يا كمتر بشود، تعويض به موقع و زود هنگام روغن موتور مي باشد، تعويض روغن باعث مي شود موتور خودرو هميشه سالم و تميز بماند و دچار مشكلاتي از اين دست نشود.

يكي از بزرگترين مشكلاتي كه تقريبا بيشتر رانندگان دچارش هستند اين است كه فكر مي كنند روغن را بايد حتما در كيلومتري 8000 تعويض كرد، اما از اين امر قافل هستند كه نهايت عمر مفيد روغن هاي ايراني 4000 كيلومتر مي باشد، شما نبايد صرفا كيلومتر را بررسي كنيد.

 اين نكته را نيز در نظر بگيريد كه خودروي شما شايد در بسياري از موارد اصلا ايستاده كار كرده است و همين نيز باعث مصرف روغن مي شود. خب طبيعي است وقتي اين نكات را رعايت نمي كنيم به مرور خودروي ما دچار مشكل مي شود و مجبور به تعمير سنگين موتور خواهيم شد و اين كار قطعا باعث ايجاد هزينه هاي بسيار زيادي نيز براي ما خواهد شد.

همچنين از ديگر اشتباهات رايج مردم اين است كه فكر مي كنند فقط زماني بايد روغن موتور را عوض كنند كه روغن كاملا سياه شده باشد، گاهي اوقات اين چنين نيست و روغن حتي كاملا سياه نيز نمي شود اما نياز به تعويض دارد و عمرش تمام شده است.

طبيعي مي باشد كه رعايت نكردن هر كدام از اين نكات باعث آسيب ديدگي جدي خودرو مي شود و شايد به راحتي نتوان آن را تعمير كرد، گاهي اوقات شما مي توانيد با تعويض زودهنگام روغن موتور از اين خرابي ها تا حد زيادي جلوگيري كنيد، همچنين از ديگر راه هايي كه مي توانيد با استفاده از آن از خرابي خودروي خود جلوگيري كنيد چك كردن مداوم خودروي خود مي باشد، به طوري كه شما بايد چند ماه  يك بار خودروي خود را نزد يك تعميرگاه بسيار حرفه اي برده و موتور آن را به صورت كامل چك كنيد، انجام اين كار چند فايده مهم براي شما خواهد داشت، اول اينكه باعث مي شود از عيب و ايراد خودروي خود به موقع مطلع شويد و دوم اينكه اگر متوجه شديد خودروي شما داراي عيب و نقصي شده است هرچه سريعتر براي تعمير آن اقدام كنيد، اگر اين كار را درست و به موقع انجام ندهيد ممكن است خودروي شما دچار آسيب ديدگي شده باشد اما شما از آن بي اطلاع باشيد و به مرور زمان اين ايراد خودرو نيز بيشتر شود و در نهايت يك خرج بسيار سنگين بر روي دست شما بگذارد.

تعميرگاه تخصصي تهران پلاس با كادري بسيار مجرب و حرفه اي آماده انجام هر گونه تعمير موتور خودرو مي باشد و مي توانيد خودروي خود را با خيالي راحت براي تعير موتور نزد اين تعميرگاه ببريد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: تعمير موتور خودرو، تعمير تخصصي موتور خودرو، بخش هاي مهم موتور خودرو،


۲۰ دى ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۲:۰۳ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی