اينجا اينجا

تور زوريخ سوئيس

معرفي تور زوريخ سوئيس

 

زوريخ بزرگترين و پر جمعيت ترين شهر سوييس است. زوريخ به عنوان مركز اقتصادي سوييس هم شناخته شده است و بسياري از بانك هاي مهم سوييس در اين شهر قرار دارد. اين شهر يكي از مناطقي است كه بيشترين نرخ ورود گردشگران خارجي را دارد. زوريخ يكي از استاندارد ترين و مناسب ترين شهرهاي دنيا از نظر كيفيت زندگي است.

زوريخ همچنين به عنوان پايتخت فرهنگي كشور سوييس هم شناخته شده كه هنرمندان زيادي را در خود پرورش داده است. موسيقي در اين شهر جذاب جايگاه ويژه اي دارد و بسياري از هنرمندان اروپايي كار خود را از شهر زوريخ شروع كرده اند و به شهرت جهاني رسيده اند.

زوريخ مقر سازمان بزرگ و جهاني فوتبال يعني فيفا است و همين موضوع اهميت اين شهر را چند برابر كرده است. دانشگاه هاي زوريخ از بهترين و با كيفيت ترين دانشگاه هاي جهان براي تحصيل هستند. با آن كه زوريخ جزو گران ترين مقصد هاي گردشگري در دنيا است؛ اما سفر به آن به قدري جذاب و به ياد ماندني است كه گردشگران را به ديدن زوريخ ترغيب مي كند. در زوريخ مي توانيد جاذبه هاي مدرن، كليساهاي تاريخي و آثار هنري زيادي را مشاهده كنيد.

اگر مي خواهيد با نكات مهم در سفر به زوريخ آشنا شويد، اين نوشته را بخوانيد. راهنماي سفر به زوريخ به شما كمك مي كند از سفر به اين شهر زيبا بيشتر لذت ببريد.

 

اختلاف ساعت زوريخ با تهران چقدر است؟

به دليل اختلاف منطقه زماني، زوريخ 5/2 ساعت از تهران عقب تر است.

واحد پول در زوريخ چيست؟

واحد پول در زوريخ، فرانك سوييس است.

آب و هواي زوريخ چگونه است؟

زوريخ يكي از بهترين شهرهاي دنيا از نظر موقعيت جغرافيايي و آب و هوا است. آب و هواي زوريخ معتدل است و در 4 فصل آب و هواي متمايزي دارد. در فصل زمستان دماي هوا به زير صفر مي رسد در حالي كه در فصل تابستان گاهي اوقات مردم زوريخ بايد دماي هواي 30 درجه را تحمل كنند.

بهترين زمان براي سفر  تور زوريخ سوئيس  چه زماني است؟

اگر قصد سفر به زوريخ  با تور زوريخ سوئيس را داريد، بهتر است برنامه سفر خود را در فصل تابستان بچينيد. از تيرماه تا آخر شهريور، زمان مناسبي براي سفر به زوريخ است، در اين مدت هواي زوريخ معتدل است و مي توانيد با خيال راحت در زوريخ گردش كنيد و در درياچه هاي اين شهر آب تني كنيد. البته اين نكته را هم بايد بدانيد كه فصل تابستان شلوغ ترين فصل از نظر حضور گردشگران خارجي است و به همين دليل هزينه اقامت و رفت و آمد در زوريخ بيشتر مي شود. شما مي توانيد در فصل پاييز و بهار هم به زوريخ بياييد. در اين زمان ها هزينه هتل ها اندكي كمتر مي شود. نكته اي كه در سفر به زوريخ در بهار و پاييز بايد بدانيد، اين است كه در اين زمان ها هوا بسيار خنك و حتي سرد مي شود.

در سفر به زوريخ چه لباس هايي را بايد به همراه داشته باشيد؟

نكته اول اين است كه به فصل سفرتان توجه داشته باشيد. اگر در فصل تابستان به زوريخ سفر مي كنيد، لباس هاي نخي و سبك داشته باشيد. عينك آفتابي، كلاه و لوسيون ضد آفتاب را در سفرهاي تابستاني فراموش نكنيد. اگر در پاييز و بهار به زوريخ مي رويد، بايد لباس هاي ضخيم تر مانند كت، سوييشرت، شلوار، جوراب ضخيم، كتاني يا چكمه و چتر خود را به همراه داشته باشيد.

اقامت در زوريخ

وقتي به زوريخ مي رويد، براي اقامت مي توانيد در هاستل بمانيد، در هتل اقامت كنيد يا يك خانه كامل را اجاره كنيد. اقامت در هاستل ها ارزان تمام مي شود و هاستل ها اتاق هاي خصوصي تك تخته و اتاق هاي عمومي دارند كه مي توانيد خودتان اتاق دلخواهتان را انتخاب كنيد. هاستل ها صبحانه رايگان، ملحفه رايگان و واي فاي رايگان را در اختيار شما مي گذارند. اقامت در هتل از ديگر روش هاي اسكان در زوريخ است كه نسبت به هاستل هزينه بيشتري دارد اما ميزان امنيت و امكانات آن نيز به مراتب بيشتر است. اجاره كردن يك خانه كامل هم به ازاي هر شب بين 50 تا 90 فرانك است.

در زوريخ چه غذاهايي بخوريد؟

بيشتر غذاهاي زوريخ، بر پايه پنير و سيب زميني درست مي شود. غذاهاي شهر زوريخ به غذاهاي فرانسوي و ايتاليايي شباهت زيادي دارد. يكي از خوراكي هاي خوشمزه زوريخي ها، غذايي به نام رستي (Rösti) است كه از سيب زميني سرخ شده، گوشت بيكن، پياز و پنير درست مي شود. راكلت (Raclette)، نام يكي ديگر از غذاهاي اين شهر است كه ماده اصلي آن نوعي پنير سوئيسي است. اين پنير خوشمزه از شير تازه گاو تهيه مي شود. مردم زوريخ، اين پنير معروف را با سيب زميني هاي پخته شده، پياز، نان و ترشيجات و گوشت كبابي مي خورند. از آنجا كه مردم زوريخ به شدت عاشق گوشت هستند، يكي از غذاهاي محبوب آنها، زورشرگشنتزتز (Zurchergeschnetzeltes) مي باشد كه معناي آن برش گوشت به سبك زوريخي است. اين غذاي معروف از برش هاي باريك گوشت گوساله، قارچ و پياز درست مي شود. از خوشمزه ترين و محبوب ترين نانهاي سوئيسي در شهر زوريخ، نان زاپف (Zopf) است كه بافتي نرم و سفيد دارد و به شكل گيس باف درست مي شود.

غذا خوردن در زوريخ گران است. به شما توصيه مي كنيم كه گاهي در سفر به اين شهر خودتان آشپزي كنيد، زيرا اين روش باعث صرفه جويي در هزينه هاي سفر مي شود. از سوپرماركت هاي نزديك محل اقامت خود مي توانيد نان، مرغ، پاستا، سبزيجات، پنير، تخم مرغ، ميوه و روغن بخريد و خودتان آشپزي كنيد.

 

مكانهاي ديدني زوريخ

در هنگام سفر به زوريخ بايد با جاذبه هاي گردشگري اين شهر آشنا شويد تا بازديد از آنها را در برنامه سفر خود بگنجانيد. در ادامه اين مطلب، با معروف ترين جاذبه هاي گردشگري زوريخ آشنا خواهيد شد.

• كليساي سنت پتر (St.Peters******che)

كليساي سنت پتر از معروف ترين جاذبه هاي شهر زوريخ است. قدمت كليساي سنت پتر به قرن 9 ميلادي بر مي گردد. در داخل اين كليسا، ساعتي بزرگ قرار دارد. اين ساعت، بزرگترين ساعت در اروپا است و همين موضوع، جذابيت كليساي سنت پتر را چند برابر كرده است.

• شهر قديمي زوريخ (Old town)

وقتي به زوريخ مي رويد، حتما بايد زماني را به بازديد از شهر قديمي زوريخ اختصاص دهيد. شهر قديمي زوريخ، نام يك خيابان معروف در اين شهر است. در اين خيابان، مي توانيد ساختمانهاي ساخته شده در قرون وسطي، تالارهاي رنسانسي، فروشگاه هاي زنجيره اي، كافه ها و رستورانهاي جذاب را مشاهده كنيد. اين خيابان، از جاذبه هاي ديدني زوريخ به شمار مي رود و ساعتها شما را سرگرم مي كند.

• موزه ملي سوئيس

افرادي كه به تاريخ علاقه دارند، بايد زماني را به بازديد از موزه ملي سوئيس اختصاص دهند. آثار موجود در موزه ملي سوئيس به قرن چهاردهم و شانزدهم ميلادي بر مي گردد.

• گروس مونستر

كليساي گروس مونستر، يكي از 4 كليساي اصلي زوريخ است. داخل اين كليسا، دو برج بلند قرار دارد كه به عنوان سمبلهاي اصلي شهر زوريخ به شمار مي روند. آينه كاري هاي روي سقف و تزئين داخلي اين كليسا بسيار ديدني است. در اين كليسا تنديسي از «كارلوس ماگنوس» هم نگهداري مي‌شود. علاقه مندان به تاريخ، فرهنگ و معماري بهتر است ديدن اين كليساي تاريخي را از دست ندهند.

• منطقه كوهستاني اوتليبرگ

گردشگراني كه به مناظر طبيعي و چشم اندازهاي فوق العاده علاقه زيادي دارند، از منطقه كوهستاني اوتليبرگ (Uetliberg) بايد بازديد كنند. براي رسيدن به نوك كوه اولتيبرگ هم مي توانيد پياده روي و كوهنوردي كنيد و هم با ترنهاي مخصوص راه را بپيماييد. منطقه كوهستاني اوتليبرگ، مخصوص افراد ماجراجو و عاشقان طبيعت گردي است.

• جاده راه سياره ها

در منطقه كوهستاني اوتليبرگ، جاده اي به طول 13 كيلومتر قرار دارد كه به جاده «راه سياره ها» معروف است. در اين جاده مي توان نمايي از تمام شهر زوريخ را مشاهده كرد. آسمان شب در جاده راه سياره ها بسيار ديدني است. علاقه مندان به نجوم، به جاده راه سياره ها در زوريخ علاقه زيادي دارند.

• باغ وحش زوريخ

اگر به همراه فرزندان خود به زوريخ سفر كرده ايد، حتما زماني را به بازديد از باغ وحش زوريخ اختصاص دهيد تا كودكانتان بيشتر با طبيعت آشنا شوند. باغ وحش زوريخ از بهترين باغ وحش ها در اروپا است. در اين باغ وحش، انواع گونه هاي جانوري نگهداري مي شوند. البته شرايط زندگي حيوانات در اين باغ وحش، به مكان زندگي اصلي آنها شباهت زيادي دارد. براي رفتن به بخش هاي مختلف اين باغ وحش مي توانيد سوار قطارهاي كوچك و ترامواها شويد.

• ليندن هوف

يكي از فضاهاي زيبا و سرسبز در بخش قديمي شهر زوريخ، ليندن هوف (Lindenhof) است كه روي تپه اي به همين نام قرار گرفته است. قدمت اين منطقه بسيار كهن است و منظره فوق العاده اي دارد. ليندن هوف، يكي از برترين نقاط ديدني زوريخ به حساب مي آيد و ديدن آن براي علاقه مندان به طبيعت واجب است!

• موزه فوتبال جهاني فيفا

عاشقان فيفا مي توانند از موزه فوتبال جهاني فيفا واقع در شهر زوريخ ديدن كنند. بازديد از اين موزه بسيار هيجان انگيز است. اين موزه در سال 2016 افتتاح شده است. هدف از ساخت موزه فوتبال جهاني فيفا اين بود كه به همه مردم جهان نشان دهد كه ورزش فوتبال، چگونه به زندگي عده اي از مردم معنا بخشيده است، چگونه فوتبال ديگران را تحت تاثير قرار داده است و منجر به تغيير زندگي بسياري از مردم جهان شده است.

• آبشارهاي راين

از جمله زيبايي هاي طبيعي واقع در شمال سوئيس، آبشارهاي راين است. اين آبشارها از جاذبه هاي بي نظير اروپا به حساب مي آيند. در فصل تابستان، با پخش شدن ذرات آب در فضا، رنگين كماني زيبا درست مي شود و زيبايي اين مكان را چندين برابر مي كند. گردشگران در اين مكان، عكس مي گيرند، به گشت و گذار مي پردازند يا قايق سواري مي كنند.

• درياچه زوريخ

آب درياچه زوريخ از كوه هاي آلپ تامين مي شود و بسيار تميز و شفاف است. منظره درياچه زوريخ بسيار زيبا است. در اين مكان مي توانيد مزغ هاي دريايي را ببينيد و قايق سواري كنيد. در اين منطقه جزايري كوچك وجود دارد كه مي توانيد از آنها نيز بازديد كنيد.

تور زوريخ سوئيس


موضوعات مرتبط: حيوانات خانگي

برچسب‌ها: تور زوريخ، تور سوئيس، تور خارجي، گردشگري، رز آبي،


۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۸:۳۸ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی