اينجا اينجا

جاذبه هاي گردشگري بوسان در سفر هاي رز آبي

 

جاذبه هاي گردشگري بوسان

 

كره جنوبي سرزميني شگفت‌آور با هزاران جاذبه‌ تاريخي، فرهنگي و طبيعي است. اين كشور زيبا را احتمالا با سريال‌هاي كره‌اي مي‌شناسيد. كره جنوبي به‌خاطر تنوع جاذبه‌هاي گردشگري، يكي از مقصدهاي محبوب گردشگران در دنياست و ده‌ها موزه و معبد و بناي تاريخي دارد كه هر بيننده‌اي را به تحسين وا مي‌دارد. در ادامه با «چطور» همراه باشيد تا با ديدني هاي كره جنوبي آشنا شويم.

 

۱. جزيره گانگوا (Ganghwado)

اين جزيره كه در درياي زرد قرار دارد، در قرن سيزدهم پايتخت كره بوده است. جزيره گانگوا علاوه بر جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعتي زيبا دارد، مثلا مسيرهاي كوهستاني كه به كوه مانيسان منتهي مي‌شوند.

چشم‌اندازهاي دريايي جزيره بسيار چشم‌نوازند و نزديكي آن به سئول باعث شده كه كاملا در دسترس و بين گردشگران محبوب باشد.

۲. دره پوچئون (Pocheon Art Valley)

اين منطقه در نزديكي شهر پوچئون قرار دارد و ميزبان درياچه‌‌اي لاجوردي و صخره‌هاي ديدني است. سالانه هزاران گردشگر از اين دره بازديد مي‌كنند و مركزي هنري براي برگزاري اجراهاي زنده و كارگاه‌هاي هنري روزانه دارد.

۳. پارك ملي سئوراكسان (Seoraksan)

اين پارك ملي فضايي تقريبا بكر دارد و پر از صخره‌هاي ديدني و درختان كاج است. چشمه‌هاي زلال و رودخانه‌هاي متعددي از دره‌هاي اين پارك مي‌گذرند. اين منطقه براي علاقه‌مندان به‌ پياده‌گردي در طبيعت فرصتي ايدئال است و چندين مسير پياده‌روي دارد كه دشواري عبور از آنها متفاوت است.

در نزديكي ورودي پارك، تنديسي بزرگ از بودا هست كه بر فراز يك معبد قرار گرفته است. موقع گشت‌وگذار در اين بخش، مي‌توانيد زمزمه‌هاي راهبان معبد را هم بشنويد.

۴. معبد بولگوكسا (Bulguksa)

اين معبد در سال ۵۲۸ ميلادي در گيونگجو ساخته شده است، ولي در طول تاريخ بارها بازسازي شده است و توسعه‌اش داده‌اند. اين معبد خارج از شهر بوسان قرار دارد و براي دودمان‌هاي مختلف سلطنتي اهميت زيادي داشته است.

بناي معبد از چندين ساختمان تشكيل شده است كه حكاكي‌هاي زيبا و تنديس‌هاي جذابي دارند. باغ‌هاي اطراف آن هم در تمام طول سال ديدني‌اند، به‌خصوص در فصل شكوفه‌هاي گيلاس. بهتر است از اين معبد با كمك راهنماي تور بازديد كنيد.

۵. جزيره جيندو (Jindo)

هر سال هزاران گردشگر از سراسر رد تا پديده‌‌اي طبيعي را ببيند: بازشدن راهي وسط دريا. اين پديده در نگاه اول معجزه‌آسا به نظر مي‌رسد، اما اين پل طبيعي ايجادشده در وسط دريا ناشي از جزر و مد و سال‌ها انباشته‌شدن شن و سنگ است.

اين راه ايجادشده وسط دريا ۲٫۸ كيلومتر طول دارد و موقع جزر، عرضش به ۴۰ تا ۶۰ متر مي‌رسد. گاهي اوقات رويدادهاي فرهنگي هم در اين مكان برگزار مي‌شوند.

۶. دهكده جئونجو هانوك (Jeonju Hanok)

كوچه‌هاي اين دهكده پر از غرفه‌هاي غذاي خياباني و رستوران‌هايي است كه غذاي محلي دارند. اين دهكده غير از غذاي محلي، به‌خاطر هانوك‌هايش مشهور است. هانوك، خانه‌ سنتي كره‌اي است كه محل قرارگرفتن آنها با دقت انتخاب مي‌شود و يك طرف آنها به‌سمت صخره است.

۷. دهكده فرهنگي گامچئون (Gamcheon) از جاذبه هاي گردشگري بوسان

اين دهكده در بوسان قرار دارد  و جزجاذبه هاي گردشگري بوسان است و پر از خانه‌هاي رنگارنگ است كه به‌شكل پلكاني و مشرف به دريا قرار گرفته‌اند. قبل از سال ۲۰۰۹، اين دهكده منطقه‌اي فقيرنشين و ميزبان پناهجويان جنگ كره بود، ولي اكنون به دهكده‌اي توريستي و جذاب و يكي از بهترين ديدني هاي كره جنوبي تبديل شده است. يكي از ديدني‌هاي جذاب اين دهكده، هنر خياباني است.

۸. مزارع چاي بوسئونگ

تپه‌هاي سرسبز و مزارع پلكاني بوسئونگ تنها نمونه اين مزرعه‌ها در كره‌اند. اين محدوده مسيرهاي پياده‌روي هم دارد كه چشم‌انداز زيبايي از مزرعه‌ها را به تصوير مي‌كشند. در اين مزرعه‌ها مي‌توانيد درباره فرهنگ كره ياد بگيريد و چاي تازه بنوشيد.

۹. پارك ملي هالاسان (Hallasan)

پارك ملي هالاسان ميزبان بلندترين قله كره جنوبي، يعني كوه هالاسان است. اين پارك ملي در جزيره ججو است و چندين مسير پياده‌روي و كوه‌پيمايي دارد كه سختي عبور از آنها مختلف و مناسب افرادي با آمادگي‌هاي بدني مختلف است. بالارفتن از كوه و رسيدن به قله براي كوهنوردان نه‌چندان حرفه‌اي هم امكان‌پذير است. اين كوه قبلا آتش‌فشان فعال بوده است و بالايش نشانه‌هايي از آن را خواهيد ديد، از جمله درياچه‌اي كه در فرورفتگي بالاي كوه شكل گرفته است.

۱۰. قلعه هواسئونگ (Hwaseong)

اين قلعه يادگاري باشكوه تاريخ كره و قدرت نظامي آن است. قلعه هواسئونگ در سال‌هاي ۱۷۹۴ تا ۱۷۹۶ ساخته شده و جنگ‌هاي فراواني را به خود ديده است. اين مجموعه يك قصر باشكوه و ۶ كيلومتر ديوار است و برج دروازه هم دارد. هر پاييز، جشنواره فرهنگي سوئون هواسئونگ (Suwan Hwaseng) در اين قلعه برگزار مي‌شود.

۱۱. باغ مخفي و قصر چانگ ديوك گونگ (Changdeokgung)

قصر چانگ ديوك گونگ در سئول قرار دارد و در طول تاريخ محل سكونت تعدادي از پادشاهان قدرتمند و خانواده‌هاي سلطنتي بوده است. يكي از جذاب‌ترين قسمت‌هاي اين قصر، باغ مخفي آن است. اين باغ درختان و گياهان متنوع و زيبا، پل‌هاي زيبا و آب‌نما دارد و بعضي از درختان آن بيش از ۳۰۰ سال عمر دارند.

 

۱۲. جزيره ناميسئوم (Namiseom)

اين جزيره جذاب‌ترين جاذبه‌هاي طبيعي را در خود جاي است و يكي از محبوب‌ترين مقصدهاي گردشگري داخلي كره محسوب مي‌شود. نام اين جزيره را از روي نام فرمانده‌اي به‌نام «نامي» انتخاب كرده‌اند كه در قرن هفدهم آنجا دفن شده است. كيك‌هاي برنجي اين جزيره بسيار مشهورند و حيف است كه فرصت چشيدنشان را از دست بدهيد.

۱۳. كاخ گايونگ‌بوك

كاخ گايونگ‌بوك يكي از نمادين‌ترين بناهاي كره جنوبي است كه در مركز شهر سئول قرار دارد. ساخت اين مجموعه در سال ۱۴۹۵ ميلادي به پايان رسيده است. البته در طول سال‌هاي متمادي، قسمت‌هاي مختلفي به آن اضافه شده‌اند. دو موزه در اين مجموعه قرار دارد كه حيف است فرصت ديدن آنها را از دست بدهيد، يكي موزه كره و ديگري كاخ‌موزه ملي كره.

۱۴. منطقه غيرنظامي كره (DMZ)

اين منطقه غيرنظامي بين كره شمالي و جنوبي قرار دارد و يكي از خاص‌ترين مرزهاي دنياست. گردشگراني كه به اين منطقه سر مي‌زنند، مي‌توانند نگاهي به كشور مرموز كره شمالي بيندازند. تورهايي براي بازديد از اين منطقه برگزار مي‌شوند كه راهنماهايشان درباره اين مرز و موقعيت اجتماعي و سياسي هر دو كشور توضيحات جالبي به گردشگران مي‌دهند.

۱۵. سئول

سئول پايتخت زيبا و پرجنب‌وجوش كره جنوبي است و هرآنچه از معماري و جاذبه‌هاي مدرن دوست داشته باشيد، در اختيارتان مي‌گذارد. پارك‌هاي زيبا، گردشگاه‌هاي مدرن، رستوران‌هاي گران‌قيمت و هتل‌هاي لوكس از مهم‌ترين ديدني هاي سئول هستند.

سئول فقط شهري شلوغ‌ و پرزرق‌وبرق نيست و از نظر تاريخي و فرهنگي هم غني است. موزه ملي و موزه جنگ از جمله جاهاي ديدني سئول هستند.


موضوعات مرتبط: سفر

برچسب‌ها: جاذبه هاي گردشگري بوسان، كره جنوبي، سفر، سفر هاي خارجي، سفر هاي رز آبي،


۲۹ تير ۱۴۰۱ | ۰۶:۱۴:۱۱ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی