اينجا اينجا

شهري كه روزگاري پايتخت كشور ايتاليا بود، امروزه بيشتر به هيئت مركزي در آمده است كه مقصد بسياري از گردشگران سراسر جهان است.

درادامه براي آشنايي با اين شهر پيش از سفر با تورهاي رز آبي با ما همراه باشيد

هرچند فلورانس  پدر جهان نوين است و آن‌را به عنوان اولين شهري كه پديده جهان مدرن از آن آغاز شده است مي‌شناسند، اما هنوز چهره آن تغيير چنداني نكرده است.

شهري كه مي‌توان بسياري از دستاورد‌هاي هنرمندان قرون گذشته را در آن ديد ولي به رغم فراگيري ابزار تمدن جديد هنوز تغيير چنداني به خود نديده است.

فلورانس، يكي از شهرهاي تاريخي و بسيار زيبا در ايتاليا و پايتخت ناحيه توسكاني اين كشور است. شهر فلورانس از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پايتخت پادشاهي ايتاليا بوده است.

در قرون وسطي فلورانس مركز تجارت و امور مالي اروپا بوده و خاندان مديچي سال‌هاي طولاني در شهر فلورانس فرمانروايي مي‌كردند.

شهر فلورانس در ساحل رود آرنو قرار گرفته و شهرت خود را به اين علت به دست آورده كه در قرون وسطي و عصر رنسانس در آن آثار معماري متعددي احداث شد و در آن دوران رونق و اهميت زيادي داشت.

اين شهر در قرون وسطي از مراكز مهم مالي و اقتصادي ايتاليا و حتي اروپا بود؛ به گونه‌اي كه آن را آتن قرون وسطي مي‌ناميدند.

انواع هنرها بويژه هنر معماري و مجسمه‌سازي در شهر فلورانس جايگاه ويژه‌اي داشته و دارد به طوري كه اين شهر را به يكي از مهمترين مراكز هنري اروپا تبديل كرده است.

اين شهر داراي بيش از ۴۰ موزه و گالري هنري است كه مهم‌ترين آنها عبارتند از:Palazzo Pitti،Galleria degli Uffizzi بيش از سيصد و پنجاه تن از هزاران هنرمند مهم جهان در دومين هزاره اروپا (از سال ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰) در اين شهر مي‌زيسته‌اند. عمده درآمد گردشگري در اروپا از اين شهر است.

فلورانس را ژوليوس سزار امپراتور نامدار دوم در سال ۵۹ پيش از ميلاد بنا نهاد. آنجا محل استقرار سربازانش بود. در آغاز به آن فلورنتينو مي‌گفتند كه آن را به سبك اردوگاه‌هاي نظامي با خيابان‌هاي اصلي ساختند.

اين شهر در مسير اصلي رم و شمال ايتاليا و در دره حاصلخيز آرنو قرار دارد. فلورانس خيلي زود به يك مركز مهم بازرگاني تبديل شد.

اولين شهردار فلورانس در سال ۲۵۰ ميلادي انتخاب شد كه مينياس نام داشت. اولين مجلس ايتالياي جديد در شهر فلورانس شكل گرفت.

در سال ۱۸۶۵ فلورانس به جاي تورين پايتخت ايتاليا شد و مجلس آن گشايش يافت اما ۶ سال مجلس در رم استقرار يافت.

در قرن بيستم با رشد صنعت گردشگري، جمعيت فلورانس ۳ برابر شد و سيل گردشگران از جاهاي مختلف ايتاليا، اروپا و جهان به اين شهر سرازير گرديد.

در طول جنگ جهاني دوم، آلمان‌ها يك سال فلورانس را در اشغال خود داشتند و فلورانس شهر آزاد اعلام شد؛ اما در سال ۱۹۴۴ متفقين، شهر را از دست آلمان‌ها خارج كردند.

در سال ۱۹۶۶ رود آرنو طغيان كرد و سيل ويرانگر صدمات شديدي به بناها و گنجينه‌هاي تاريخي شهر وارد كرد. پيش از رسيدن سيل به شهر، مقام‌هاي شهر كه از آمدن سيل باخبر شده بودند، اين خبر را اعلام نكردند و تنها از طريق تلفن جواهرفروشان ناحيه «پونته وكيو» را باخبر كردند.

شهر فلورانس ديدني‌هاي بسيار دارد كه سبب جذب ميليون‌ها گردشگر در سال مي‌شوند. يكي از آنها فواره‌اي است كه طي سال‌هاي ۱۵۶۳ تا ۱۵۶۵ بنا شده است.

علاوه بر آثار هنري و تاريخي، رود آرنو نيز چشم‌اندازي تماشايي دارد. اين رود، بخش‌هاي كهنه و جديد شهر را از هم جدا كرده است.

كساني كه به شهر فلورانس سفر مي‌كنند، حتما به تماشاي كليساي سن لورنزو و گالري يوفيزي مي‌روند. اين گالري، يكي از زيباترين موزه‌هاي هنري در جهان است.


موضوعات مرتبط: سفر

برچسب‌ها: تورهاي رز آبي، سفر با تورهاي رز آبي، قيمت تورهاي رز آبي، رزرو تورهاي رز آبي، امكانات تورهاي رز آبي،


۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۴:۰۸ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی