اينجا اينجا

 سرمايه گذاري در طلا

 

سرمايه گذاري در طلا

 

سرمايه‌گذاري در بازار سكه و طلا يكي از مطمئن‌ترين روش‌ها در دنياي سرمايه‌گذاري محسوب مي‌شود. سرمايه‌ گذاري در بازار سكه و طلا را مي‌توان يكي از سنتي‌ترين و قديمي‌ترين انواع سرمايه‌گذاري‌ها بدانيم كه در برهه‌هايي از تاريخ نمود بيشتري پيداكرده است. در سال‌هاي ركود اقتصادي آمريكا در دهه‌هاي ۲۰ و ۳۰ ميلادي فعالان اقتصادي بيش از هر زمان ديگري به‌سوي سرمايه‌گذاري در بازار سكه و طلا روي آوردند. بازدهي در بازار سكه يا طلا شايد در كوتاه‌مدت و حتي ميان‌مدت چندان مشخص نباشد اما در بلندمدت توانسته سرمايه‌گذاران را به‌خوبي راضي نگه دارد.

به‌طوركلي انواع روش‌هاي مختلف جهت سرمايه‌ گذاري درطلا و سكه  وجود دارد. در ادامه مي‌خواهيم بر اساس اصول سرمايه‌ گذاري در بازار سكه و طلا روش‌هاي مختلف و البته مطمئن را به شما معرفي كنيم. هركدام از اين روش‌ها بر اساس مزايا و معايب بازار سكه و طلا طراحي‌شده‌اند.

سرمايه‌ گذاري در بازار سكه و طلا، تفاوت‌هايي كه ديده نمي‌شود

 

قبل از اين‌كه بخواهيم به‌صورت دقيق از روش‌هاي مختلف سرمايه‌ گذاري در بازار سكه و طلا صحبت كنيم بهتر است به يك نكته اساسي توجه كنيم و آن تفاوت ميان بازار سكه و بازار طلاست.

تفاوت ميان بازار سكه و بازار طلا چيست؟

بسياري در ابتداي مسير بازار سكه و طلا را يكسان مي‌دانند. درحالي‌كه اين دو تفاوت‌هاي عمده و عميقي با يكديگر دارند. در ده سال گذشته سرمايه‌گذاري در بازار سكه حدود هزار برابر سودآوري داشته است درحالي‌كه بازدهي طلا به اين اندازه نبوده است. يكي از علت‌هاي اين موضوع را مي‌توان تأثيرگذاري تورم بر روي بازار سكه بدانيم. در كلام ساده‌تر نوسان قيمت سكه به نسبت طلا كمي بيشتر است و همين موضوع نيز باعث شده است كه عملاً در كوتاه‌مدت ريسك در بازار سكه بيشتر محسوس باشد.

 

از طرف ديگر در مورد سرمايه‌ گذاري در بازار سكه و طلا بايد به اين نكته اشاره كرد كه بازار طلا بر اساس انس جهاني معامله مي‌شود درحالي‌كه در مورد سكه قيمت ارز و تورم و چند مورد ديگر تأثير مستقيم دارند. همين موضوع باعث شده است كه عملاً نوسان قيمت سكه به‌اندازه‌اي باشد كه فعالان اقتصادي ايران و حتي جهان توجه ويژه‌اي به آن داشته باشند.

بنابراين به‌طوركلي بازدهي در بازار سكه و همچنين ريسك در بازار سكه به نسبت بازار طلا بيشتر است. نكته ديگري كه وجود دارد اين است كه شما هنگام خريد طلا درصدي براي اجرت طراحي پرداخت مي‌كنيد و هنگام فروش آن درصدي نيز به‌عنوان دست‌دوم بودن طلا كسر مي‌شود.

اين در حالي است كه در بازار سكه خريدوفروش بر اساس قيمت روز نوشته‌شده روي تابلو انجام مي‌گيرد و اين‌گونه كارمزدها در خريدوفروش مطرح نيست. اصول سرمايه‌گذاري در بازار سكه و طلا شرايط مختلفي براي ما ايجاد كرده است كه در ادامه تك‌تك آن‌ها را موردبررسي قرار مي‌دهيم.

 


موضوعات مرتبط: حيوانات خانگي

برچسب‌ها: سرمايه گذاري در طلا، بورس، اتريوم، فاركس، دلفين وست،


۱۲ تير ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۷:۵۵ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی