اينجا اينجا

آموزش فاركس

 

آموزش فاركس

 

فاركس چيست؟

كلمه Forex در زبان انگليسي مخفف عبارت Foreign Exchange Market به معناي بازار تبادل ارزهاي خارجي است.  اين بازار كه از سال ۱۹۷۱ آغاز به كار كرده است، بازاري بين‌المللي براي تبادل ارزهاي مختلف از سوي كاربران جهاني است. تصور كنيد كه شما قصد داريم براي سفر و يا هر دليل ديگري از اروپا به آمريكا برويد. واحد پول رسمي قاره اروپا يورو است در حالي كه واحد پول رسمي آمريكا دلار آمريكا است. از اين رو شما براي انجام معاملات و كارهاي مالي خود در آمريكا نياز به در اختيار داشتن دلار آمريكا خواهيد داشت. براي اين منظور نياز است تا يوروهاي خود را با دلار آمريكا تعويض كرده و به اصطلاح دست به تبادل بزنيد. تغيير واحدهاي پولي به روش‌هاي بسيار مختلفي قابل انجام است كه بازار فاركس بهترين و مدرن‌ترين روش براي آن مي‌باشد.

به عنوان يك روش سنتي شما مي‌توانيد براي چنين منظوري از خدمات صرافي‌ها و بانك‌ها استفاده كنيد. روش‌هاي غير مستقيمي كه در آنها نياز به استفاده از خدمات يك سازمان و شركت ثالث خواهيد داشت. اما با استفاده از بازار فاركس شما مي‌توانيد بدون نياز به چنين اقدامي و به صورت مستقيم براي تبادل ارزهاي مختلف اقدام كنيد. بازار فاركس در واقع بازاري است كه در آن شما مي‌تواند يك ارز را با ارز ديگري به دلخواه تعويض كرده و از اين طريق پول خود را چينج نماييد. البته اين تعريف نشان دهنده هدف اصلي ايجاد بازار فاركس است . اين بازار در حال حاضر بيشتر از اينكه براي چنين امري استفاده شود، به عنوان يك بازار مالي راهي براي سرمايه‌گذاري و كسب سود كاربران تبديل شده است. براي اينكه بتوانيد در اين بازار كسب  سود كنيد، در وهله اول بايد مراحل آموزش فاركس را در پيش بگيريد.

چرا بازار فاركس به وجود آمده است؟

در بند قبل در عين بررسي تعريف بازار فاركس، به نوعي به دليل اصلي به وجود آمدن اين بازار نيز اشاره كرديم. در سال‌هايي كه اين بازار به وجود آمد، بانك‌ها و مؤسسات مالي بزرگ اروپا و آمريكا به دنبال راه حلي بودند تا تبادل ارزهاي ميان خود را ساده‌تر از هميشه انجام دهند. براي مثال بانك مركزي آمريكا براي عرضه يورو و ساير ارزها به كاربران خود نياز به در اختيار داشتن منبعي براي اين تبادل داشت. همچنين ساير مراكز مشابه در سرتاسر دنيا نيز چنين شرايطي داشتند. با افتتاح بازار فاركس اين امكان براي اين سازمان‌ها و مراكز به وجود آمد تا پس از آن خيلي راحت و تنها با چند كليك مقدار ارز مورد نظر خود را به دست آورده و خدمات بهتري را نيز به كاربران خود ارائه نمايند. به اين معني كه به وجود آمدن اين بازار در اصل به دليل چنين ارتباطي بوده و است و به مرور تريدرها و سرمايه‌گذاران وارد بازار فاركس شده و با آموزش فاركس سعي در كسب  سود در آن را دارند.

آموزش فاركس:

چگونه در بازار فاركس مي‌توان اقدام به تبادل دو ارز نمود؟

در بازار فاركس ارزها به صورت جفت با يكديگر معرفي مي‌شوند. براي مثال يورو دلار نشان دهنده تبادل يورو با دلار و برعكس است. كساني كه يورو در اختيار دارند، مي‌توانند با فروش يورو در اين جفت ارز اقدام به تبديل آن به دلار نمايند و كساني كه دلار در اختيار دارند، مي‌توانند با فروش دلار و خريد يورو اقدام به تبديل ارز خود به يورو نمايند. اين روند براي ساير ارزهاي جهاني نيز به همين منوال در جريان است و كاربران سرتاسر جهان مي‌توانند براي چنين امري اقدام كنند. البته مسلماً چنين امكاني براي كشورهايي مانند ايران كه اقتصادي مهجور و منزوي در جهان داشته و ارتباط كمي با اقتصاد جهاني دارند، امكان‌پذير نخواهد بود.

چرا آموزش بورس فاركس مهم است؟

حال شايد از خود بپرسيد كه چرا بايد فاركس ياد بگيريم و آموزش بورس فاركس چه اهميتي دارد؟ اهميت آموزش فاركس را مي‌توان از چندين جنبه مورد بررسي قرار داد. در درجه اول اهميت شناخت اين بازار را بايد در آشنايي با تجارت‌هاي جهاني قلمداد كنيم. به اين معني كه در بازار جهاني و وقتي صحبت از معاملاتي ميان كاربران كشورهاي مختلف مي‌شود، با استفاده از بازار فاركس ديگر نگراني از بابت تبادل ارز نبوده و ميلياردها دلار را مي‌توان تنها در چند ثانيه و با چند كليك ساده تبادل نمود. از اين گذشته اين بازار در حال حاضر يك منبع درآمدي و يك بازار بسيار پرهيجان با امكان كسب سود بسيار زيادي است كه باعث شده تا كاربران زيادي با درآمدهاي بسيار اندك بتوانند صورت قابل توجهي براي خود جمع كنند.

آموزش فاركس براي همه كساني كه به دنبال داشتن يك زندگي مرفه و بي‌دغدغه نسبت به مسائل مالي هستند، امري لازم و ضروري است. اين بازار راه حلي است كه با استفاده از آن شما مي‌تواند در هر گوشه‌اي از دنيا با آن براي كسب درآمدهاي قابل توجه اقدام كنيد. نيازي به آموزش زبان و يا تغيير روش خود در هيچ كشوري نداشته و با شناخت اصول لازم براي آن مي‌توانيد قدمي مطمئن و اثر‌بخش را با آن برداريد. ايراني‌هايي هم كه به دنبال رسيدن به درآمد دلاري هستند، مي‌توانند با يادگيري تكنيك‌هاي معامله كري در اين بازار، چنين شرايطي را براي خود ايجاد كنند.


موضوعات مرتبط: سرمايه گذاري

برچسب‌ها: آموزش فاركس، دلفين وست، اتريوم، فاركس، بورس،


۵ تير ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۸:۲۳ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی