اينجا اينجا

dolfinvest و آموزش بورس

 

 

بازار بورس در كشورمان سابقه نسبتاً خوبي دارد و درصد زيادي از جمعيت كشورمان سرمايه‌هاي خود را وارد بازار بورس تهران كرده‌اند. سرمايه‌گذاري در بورس در برابر سرمايه‌گذاري در بانك از هر لحاظ براي افراد بهتر است، چراكه با وارد شدن سرمايه‌هاي عمومي به بورس، به‌صورت غيرمستقيم چرخ‌هاي توليد و صنعت كشور بيشتر به گردش درمي‌آيد. اما متاسفانه مردم كشورمان معمولاً بدون آگاهي و آموزش لازم در زمينه سرمايه‌گذاري بورس، وارد اين بازار مي‌شوند و همين موضوع باعث مي‌شود تا ضررهاي بسياري را متحمل شوند. در همين راستا مي‌خواهيم آموزش بورس از صفر را در اين مطلب براي مبتديان مورد بررسي و تحليل قرار دهيم تا كساني كه قصد ورود به بازار بورس را دارند، اطلاعات اوليه كافي در اين مورد داشته باشند. اين اطلاعات از متضرر شدن بسياري از افراد جلوگيري مي‌كند. اگر دلتان نمي‌خواهد در اين حوزه ضرر كنيد چند دقيقه اي از وقت خود را صرف خواندن اين مقاله (آموزش بورس از صفر) كنيد.

بورس چيست؟ و آموزش آن در dolfinvest

بازار بورس يا «Bourse» به مكان، دستگاه يا سيستمي گفته مي‌شود كه به‌وسيله آن مردم مي‌توانند به داد و ستد بپردازند. در واقع بازار بورس، يك بازار رسمي و مبتني بر يك ساختار منظم است كه خريد، فروش و قيمت‌گذاري انواع كالا، اوراق بهادار، قرار داد هاي آتي  و …. در آن انجام مي‌شود. براي آشنايي بهتر با اين بازار بهتر است با آموزش بورس از صفر همراه باشيد تا با آمادگي كافي معاملات بورسي خود را استارت بزنيد. آموزش بورس براي مبتديان به‌صورت مقاله، فيلم آموزشي، فايل‌هاي الكترونيكي و حتي فايل‌هاي صوتي هم وجود دارد. شما مي‌توانيد ابتدا با خواندن مقالات شروع كرده و سپس به دنبال ساير انواع آموزش بورس برويد.

تاريخچه بورس در ايران و جهان

اگر بخواهيم بدانيم پيدايش بازار بورس چگونه بوده است، بايد به قرن پانزدهم ميلادي برگرديم. در اوايل قرن پانزدهم شخصي به نام «واندر بورس» در شهر بروژ كشور بلژيك زندگي مي‌كرد كه روزانه مردم جلوي درب خانه اين شخص جمع مي‌شدند و به معامله مي‌پرداختند. از آن پس در هر مكاني كه مردم براي داد و ستد اجتماع مي‌كردند، بورس گفته مي‌شد. تا اينكه در سال ۱۴۶۰ ميلادي اولين مركز رسمي بورس جهان در همان كشور بلژيك تأسيس شد.

به دنبال آن در ساير كشورهاي جهان نيز بازارهاي بورس ايجاد شدند و سهم بزرگي از اقتصاد كشورها را به خود اختصاص دادند. بورس تهران نيز در سال ۱۳۴۵ به تصويب مجلس رسيده و در سال ۱۳۴۶ به‌صورت رسمي فعاليت خود را آغاز كرد. بورس ايران با سابقه بالاي ۴۰ ساله‌اي كه دارد، فراز و فرودهاي زيادي را شاهد بوده است. اما در هيچ دوره‌اي به اندازه سال‌هاي ۹۷ تا ۹۹ شاهد اوج گرفتن اين بازار در كشور نبوده‌ايم. در پي آشنايي بخش اعظم جامعه با بازار بورس، آموزش بورس اهميت بيشتري پيدا كرده است.

 

تمام تلاش‌هاي ما در زندگي براي دست يافتن به پول و سرمايه بيشتر است تا بتوانيم راحتي و رفاه بيشتري را در زندگي خود تجربه كنيم. معمولاً افراد تمام درآمدهاي خود را صرف هزينه‌هاي ضروري و عمومي زندگي‌شان مي‌كنند؛ حال آن‌كه لازم است هر فرد درصدي از درآمد خود را براي سرمايه‌گذاري كنار بگذارد. در تمام كتاب‌هاي آموزش ثروت‌اندوزي، به اهميت پس‌انداز و سرمايه‌گذاري اشاره شده است. برخي از مردم پس‌اندازها و سرمايه‌هاي خود را وارد بازار ارز و سكه مي‌كنند. اين افراد مسير درستي را در پيش مي‌گيرند اما با كمي دقت مي‌توانند پول خود را در بازارهاي سودمندتري سرمايه‌گذاري كنند. ممكن است با خود بگوييد كه: «درآمد من كفاف پس‌انداز و سرمايه‌گذاري را نمي‌دهد!» اشتباه نكنيد، افراد با كوچكترين درآمدها هم مي‌توانند پس‌انداز داشته باشند.

بازار بورس همان سيستمي است كه مي‌تواند هر مقدار پس‌انداز يا سرمايه شما را به ثروت تبديل كند. البته لازمه اين كار، آموزش صحيح فعاليت در بورس است. اگر بدون آموزش وارد بورس شويد، نه تنها سودي كسب نمي‌كنيد، بلكه ممكن است دچار ضررهاي زيادي شويد. بنابراين يا سرمايه‌هاي خود را به بورس نسپاريد، يا اگر مي‌سپاريد، در زمينه سرمايه‌گذاري در اين بازار حتماً آموزش كافي ببينيد. آموزش  بورس از صفر به شما كمك مي‌كند تا مهارت چند برابر كردن سرمايه‌هاي خود را به راحتي كسب كنيد.

dolfinvest


موضوعات مرتبط: حيوانات خانگي

برچسب‌ها: dolfinvest، دلفين وست، فاركس، بيت كوين، بورس،


۳۰ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۵:۰۱ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی