اينجا اينجا

خط روند

 

خط روند يكي از ساده و در عين حال سود ده ترين روش هاي تحليل در بازار هاي مالي است.
رسم خطوط روند در عين سادگي داراي ريزكاري ها و پيچيدگي هاي زيادي است ، با ما همراه باشيد:

خط روند از اتصال كف ها و يا سقف ها در نمودار ها ساخته ميشود و با توجه به اين خطوط ميتوان نقاط حمايت و مقاوت احتمالي را در اينده بازار پيش بيني كرد.
با توجه به قوانين و استراتژي هنگام برخورد قيمت با خط روند ميتوان اقدام به خريد يا فروش در بازار كرد.

خط روند

در شكل بالا به وضوح مبينيم كه در نماد شبندر خط روند ، خط حمايت قوي اي را نشان ميدهد و در هر بار برخورد قيمت با اين خط خريداران وارد بازار شده اند و اقدام به خريد سهم نموده اند.

خط روند

در شكل بالا كه نمودار سهم شبندر است ميبينيم كه قيمت در يك روند نزولي بارها و بارها با رسيدن به خط روند تغيير روند داده و فرصت هاي زيادي براي خرج از اين سهم را به ما نشان داده است.
در اين شكل بر خلاف شكل قبلي خط روند خط مقاوت است و از افزايش قيمت جلوگيري كرده است.

تا اينجا سعي كردم با نشان دادن شكل كلي خط روند و ويژگي هاي بسيار عالي اي كه براي يك تحليل گر دارد ، شما را اشنا كنم
حالا برسيم سراغ كار عملي

چگونه خط روند صحيح و با اطمينان بالا رسم كنيم؟

خط روند از اتصال حداقل دو نقطه در نمودار ايجاد ميشود و هرچه تعداد نقاط برخورد بيشتر باشد ان خط روند از درجه اعتبار بسيار بالاتري برخوردار است.
بديهي است كه خط روندي كه مثلا از اتصال 5 نقطه ترسيم ميشود ، خط بسيار با اطمينان تري از خط روندي است كه با دو نقطه ترسيم مي شود.
اين دو نقطه در روند نزولي ، صعودي يا رنج ميتواند در سقفها و يا كف ها ترسيم شوند .

دسته سوم خط روند

الزاما هميشه از ترسيم خطوط در كف و يا سقف هاي متوالي ايجاد نميشود ، در اينجا دسته سومي از خطوط روند داريم كه از تركيب نقاط كف و سقف ايجاد ميشوند.

اعتبار خط روند

معمولا با شكست خطوط روند قيمت تا حمايت يا مقاومت بعدي خود حركت ميكند.
نكته اي كه در اعتبار خط روند بسيار مهم است تعداد برخوردهاي قيمت به خط است.
همانطور كه در تصوير بالا ديد 9 بار برخورد با خز روند داشته و پس از شكست قدرتمند خط روند قيمت صعود شارپي بسيار عالي و سود دهي را داشته است.
پس به صورت كلي هرچه تعداد برخورد قيمت با خط بيشتر باشد خط روند اعتبار بيشتري خواهد داشت.

خط روند چه سودي براي معامله گران دارد؟

با استفاده از خط روند معامله گران ميتواند در كف ها خريد كنند و در سقف ها اقدام به فروش كنند ، البته استفاده از خط روند به تنهايي باعث سود دهي شما نخواهد شد.
استفاده از خط روند در كنار ديگر ابزار هاي تحليلي ميتواند سود هاي خوبي را براي معامله گران بازار هاي داخلي و خارجي به ارمغارن بياورد.

زاويه خط روند

محورد 45 درجه يكي از مهمترين محورها در رياضيات و همچنين نمودار بازاهاي مالي است ، بدين صورت كه قيمت علاقه شديدي به صعود يا نزول تحت زاويه 45 دارد.
شايد اين سوال را بپرسيد كه در بسياري از نمودار با شيب هاي تند مثلا 60 درجه قيمت حركت ميكند ، اين حركت در بازار به حركات هجاني معروف هستند و بعد از اين حركات قيمت به محور 45 درجه باز ميگردد.
از اين مطلب ميتوانيد اين برداشت را انجام دهيد كه هرچه زاويه خط روندي به 45 درجه نزديكتر باشد اعتبار ان خط بيشتر و احتمالا بازار با ثبات تري را شاهد خواهيم بود.


موضوعات مرتبط: سرمايه گذاري

برچسب‌ها: بورس، تحليل تكنيكال، خط روند، نمودار ها، سرمايه گذاري،


۶ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۴:۳۶ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی