اينجا اينجا

تور اسپانيا مادريد

تور اسپانيا مادريد

 

مادريد، پايتخت پر جنب و جوش و سرزنده ي كشور اسپانيا است. اين شهر پر انرژي به موسيقي، تاريخ و فوتبال شهرت دارد. اگر عاشق موسيقي و شب زنده داري در شهري تاريخي هستيد، مادريد بهترين مقصدي است كه مي توانيد انتخاب كنيد.

موقعيت جغرافيايي

مادريد، پايتخت و بزرگ ترين شهر اسپانيا است كه در مركز اين كشور (فلات اسپانيا) قرار گرفته است. شهر مادريد از نظر زماني 2 ساعت و نيم از تهران عقب تر است.

مختصري از تاريخ

شهر مادريد در مقايسه با ديگر شهر هاي معروف اسپانيا از جمله بارسلون و والنسيا، قدمت كمتري دارد. قديمي ترين آثار يافت شده در اين شهر به قرن نهم بر مي گردد. در آن زمان بخش زيادي از اين منطقه در دست مسلمانان بود كه ارگ المدينه را در آن بنا كردند. اين ارگ بعد ها توسط آلفونسو ششم فتح شد. در قرن 15 ام، شهر مادريد در منطقه اي به نام كاستيل قرار داشت كه امروزه اين منطقه تولدو ناميده مي شود. در آن زمان حكومت پادشاهي در اين منطقه مستقر بود. طي سري جنگ هاي ركونكسيتا، مردم اين منطقه با خروج مسلمانان، مادريد امروزي را ساختند.

اطلاعات كلي

واحد پول: يورو

زبان: اسپانيايي

ولتاژ برق: 230 ولت

فرودگاه:‌ فرودگاه بين المللي Adolfo Suárez مادريد در 12 كيلومتري شهر مادريد قرار دارد.

آب و هوا

آب و هواي اين شهر در فصول مختلف كاملا متغير است. در تابستان ها دماي هوا بالا و در گرم ترين حالت به 40 درجه مي رسد. در زمستان ها انتظار يخبندان هم مي رود. در سردترين حالت، دما به 6 درجه مي رسد. فصل بهار هوا نسبتا خنك است و در فروردين و ارديبهشت انتظار بارش زياد باران وجود دارد. فصل پاييز در مادريد هواي مطبوع و البته چشم اندازهاي بي نظيري دارد.

بهترين زمان سفر تور اسپانيا مادريد 

بهترين زمان سفر تور اسپانيا  مادريد، فصل بهار و پاييز است كه در آن ها هوا نسبتا معتدل است.

هزينه هاي كلي سفر 

مادريد از شهر هاي تقريبا ارزان اروپايي است و سفر به آن نياز به صرف هزينه هاي بالا ندارد. به طور كلي براي سفري تقريبا ارزان به مادريد، روزانه در حدود 40 تا 50 يورو نياز داريد.

هزينه خورد و خوراك

هزينه غذاهاي ارزان در مادريد، هر وعده در حدود 6 تا 13 يورو است. اگر بخواهيد در رستوران هاي نسبتا باكيفيت غذايتان را ميل كنيد، به طور تقريبي هر وعده 24 يورو برايتان هزينه دارد.  در صورتي كه بخواهيد خودتان غذا تهيه كنيد، اين هزينه بسته به نوع خريد و تعداد افراد متغير است. به طور متوسط در يك هفته به 35 تا 40 يورو هزينه خريد مواد اوليه براي هر نفر نياز داريد.

شكم گردي در مقصد

Tortilla de Patata

اين غذا نوعي املت اسپانيايي است و از سيب زميني و تخم مرغ تشكيل مي شود. در اين املت از پنير، قارچ، پياز، اسفناج و سوسيس مخصوص استفاده مي شود.

Patatas bravas

پاتاتاس براواس، يك غذاي ساده و در عين حال خوشمزه ي اسپانيايي است. اين غذا از سيب زميني سرخ شده با سس پاتاتاس تهيه مي شود. اين سس مزه اي شبيه به كچاپ دارد و تند مزه است.

Churros

چوروس از معروف ترين شيريني هاي اسپانيايي است كه بايد در مادريد امتحان كنيد. اين شيريني از خمير تهيه شده و سرخ مي شود و با سس شكلات خورده مي شود. چوروس از شيريني هاي سنتي اسپانيايي است كه در دنيا طرفداران زيادي دارد.

bocadillo de calamares

اين غذا كه ماهي مركب سرخ شده است، از نان تازه و ماهي مركب سرخ شده با آرد تهيه مي شود و از غذاهاي پر طرفدار مادريد است كه بايد در سفرتان به اين شهر امتحانش كنيد. در اطراف پلازا مايور مي توانيد خوشمزه ترين بوكاديو را پيدا كنيد.

جاذبه هاي مهم گردشگري

Plaza de Cibeles

ميدان سايبليس، يكي از زيباترين ميادين مادريد است. در وسط اين ميدان مجسمه چشمه سايبليس قرار دارد كه سمبل شهر نيز هست. اين چشمه پرشكوه ،الهه رومي به نام سيبل را سوار بر ارابه ‌اي كه شيرها آن را مي كشند، نشان مي دهد.

Museo Reina Sofia

موزه مركز ملي هنر رينا سوفيا به عنوان بخش تكميلي مدرن موزه تاريخي پرادو Prado Museum طراحي گرديد. اين موزه در سال 1992به طور رسمي توسط ملكه سوفيا افتتاح گرديد. اين موزه كه در ابتدا به عنوان بيمارستان بنا شد، با ساخت بنايي كه معمار فرانسوي ژان نوول در سال 2005 آن را طراحي نمود، گسترش يافت. موزه رينا سوفيا مجموعه بزرگي از آثار هنرمندان اسپانيايي از جمله كلكسيون بزرگي از آثار پابلو پيكاسو و سالوادور دالي را در خود جاي داده است.

Palacio Real

بزرگي قصر رئال، حيرت انگيزترين ويژگي آن است. قصر سلطنتي مادريد بيش از 2500 اتاق پرزرق و برق دارد. اين قصر كه در سال 1764 ميلادي بنا گرديد، محل اقامت خاندان هاي سلطنتي اسپانيا بوده است. اگرچه هنوز هم از قصر براي مراسم رسمي استفاده مي شود ولي 50 اتاق زيبا و مجلل آن براي بازديد عموم باز است.

Gran Via

گران ويا به برادوي مادريد معروف است؛ زيرا “خياباني است كه هرگز نمي خوابد.” اين بلوار زيبا در مركز مادريد از ميدان اسپانا تا كاله د آلكالا امتداد دارد. گران ويا كه در سال 1910 تكميل گرديد، خياباني است كه دو طرفش را صدها مغازه، رستوران و شركت تجاري پوشانده است.

بايدها و نبايدها

  • در مادريد مراقب جيب برها، كولي ها و دستفروشاني باشيد كه ممكن است از شما مبالغ گزافي بخواهند.
  • انعام دادن در رستوران هاي مادريد چندان مرسوم نيست. اگر قصد داريد انعام بدهيد بهتر است مبلغ آن بيش از 5 درصد صورتحسابتان نباشد.
  • صحبت كردن با صداي بلند در اين شهر اصلا قابل قبول نيست. مراقبت تن صداي خود در خيابان ها باشيد.
  • در مواقع اورژانسي مي توانيد با فوريت ھاي پزشكي 061 ،آتشنشاني 080، پليس 092 و شماره ھاي فوري استاندارد اروپا، ١١٢ تماس بگيريد.
  • در رستوران هاي مادريد به ندرت قبل از ساعت 21 شام سرو مي شود. ساعت ناهار هم معمولا بين 1 تا 3 بعدازظهر است.

تور اسپانيا مادريد


موضوعات مرتبط: سفر

برچسب‌ها: تور اسپانيا، تور مادريد، تور رز آبي، گردشگري رز آبي،


۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۸:۳۲ | ركسانا محمدي | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی